دوره معماری داخلی(مدرک وزرات علوم و تحقیقات)
دوره معماری داخلی :
دوره معماری داخلی : رشته معماری با معماری داخلی اگرچه از برخی جنبهها شباهت دارند، اما از یکدیگر متفاوت هستند، معماری داخلی به ساخت فرم و شکل فضایی محیط داخلی ساختمان میپردازد.
بنا را بر آن میگذارد که محیط داخلی ساختمان و مجتمعها را بهبهترین نحو ممکن طراحی یا بازسازی نماید. این درحالیاست که معماری ، فنی است که به طراحی و ساخت کلی ساختمانها میپردازد.اما هر زمان که بحث از فرم و زیبایی قسمتهای داخلی ساختمان و شکل فضایی درون آن میرسد، معماران داخلی دست بهکار میشوند.
اگر علاقهمند به فعالیت در بخش طراحی داخلی ساختمانهای مسکونی، تجاری، اداری و حتی فروشگاهها هستید، رشته معماری داخلی و دکوراسیون برای شما ایدهآل است.
معماری داخلی و دکوراسیون جزو عناوین شغلی است. که در سال های اخیر به خاطر بازار کار خوب و پررونق خود توانسته است. بسیاری از فعالان این حوزه را به سطح بالایی از رضایت شغلی برساند. و یکی از انتخاب ها برای کسانی باشد که به دنبال تضمین آینده شغلی خود هستند.
شما نیز می توانید با صرف کمترین هزینه و سرمایه ، با شرکت در این دوره و دکوراسیون آینده شغلی خود را تضمین نمایید. و برای داشتن شغلی با وجهه اجتماعی خوب و همچنین درآمد عالی و بازار کار پر رونق دغدغه نداشته باشید.
♦ دوره معماری داخلی آرمان :
شما می توانید جهت یادگیری معماری داخلی به دو شیوه قبولی در کنکور و یا حضور در دوره های کوتاه مدت مهارتی- کاربردی در موسسات آموزش عالی معتبر تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری اقدام نمایید. که بی شک هر کدام از این انتخابها شرایط و مزایای خاص خود را داراست. و شما بایستی بر اساس وضعیت خود یکی از این دو مسیر را انتخاب نمایید.
دپارتمان معماری داخلی موسسه آموزش عالی آرمان از سال 1387 تاسیس گردیده است. و با تکیه بر تجارب اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاههای معتبر داخل و خارج از کشور اقدام به برنامه ریزی و تدوین دوره معماری داخلی و دکوراسیون را بر اساس نیاز بازار کار داخل نموده است .
دوره طراحی و معماری داخلی موسسه آموزش عالی آرمان طی 2 سطح و بیش از 300 ساعت آموزشی به علاقمندان ارائه می شود.
سرفصلهای دوره معماری داخلی آرمان بی شک یکی از کاملترین سرفصلهای این حوزه می باشد. به شکلی که هر فردی که در این دوره شرکت می نماید تمام مهارتهایی که یک معمار داخلی نیاز دارد را به خوبی می آموزد.
شرکت کنندگان در این دوره در سطح اول دروس پایه شامل رنگ شناسی ، نقشه کشی و ترسیم فنی ، شناخت مواد و مصالح ،طراحی دست آزاد (اسکیس و راندو) و سبک شناسی را می آموزند. با اتمام دروس این سطح ، دروس مهارتی و تخصصی سطح دو به دانشپذیران ارایه می شود.
که شامل کاربرد نرم افزار در معماری داخلی،طراحی فضاهای مسکونی ، اداری ،تجاری و نمایشگاهی و همچنین متره و برآورد. به صورت حرفه ای خواهد بود و فارغ التحصیلان پس از ارائه ژوژمان ، گواهینامه معماری داخلی دریافت خواهند نمود.
» خاطر نشان می شود آن دسته از دانشپذیرانی که فقط سطح اول را گذرانده باشند ، می توانند با درخواست کتبی گواهینامه دکوراسیون داخلی را دریافت نمایند .
منبع موسسه آموزش عالی آرمان
خرید از چین تحویل در ایران؛ خرید مستقیم کالا از چین بدون واسطه
راهنمای خرید از چین تحویل در ایران
مقدمه : چین به عنوان دومین اقتصاد برتر جهان و همچنین بزرگترین تولید کننده و صادر کننده محصولات صنعتی، پوشاک، خوراکی و انواع محصولات و کالاهای کاربردی به سراسر جهان، سهم بزرگی را در بازار کشورهای دیگر ایفا می کند. این امر در مورد ایران نیز صادق است؛ بسیاری از کالاهایی که در سطح بازار ایران و دور و اطراف ما دیده می شود ساخت کشور چین است و لیبل Made In China را با خود یدک می کشد. شاید تصور کنید محصولات چین تنها در کشورهای در حال توسعه خواهان دارد اما جالب است بدانید که بسیاری از کشورهای توسعه یافته در جهان، حتی خود آمریکا به عنوان اقتصاد برتر جهان، و کشورهای بزرگ صنعتی مانند آلمان وارد کننده بسیاری از محصولات و کالاهای چینی به کشور خود هستند.
قیمت پایین محصولات چینی به دلیل دسترسی بالا به منابع و همچنین ارزان بودن نسبی نیروی کار در این کشور و همچنین استفاده از بستر تجارت الکترونیک مانند گسترش وبسایت هایی نظیر علی بابا و علی اکسپرس باعث رواج گسترده کالاهای چینی در سطح بازار سایر کشورها شده است. رابطه تجاری ایران و چین از دیرباز به دلیل گذر راه ابریشم از ایران گرفته تا پروژه جدید ابتکار کمربند و جاده که به عنوان راه ابریشم جدید شناخته می شود، و همچنین قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین که در سال ۱۴۰۰ به امضای وزرای خارجه هر دو کشور رسید، رابطه خوبی داشته و صنعت گران و تجار ایرانی همواره چین را به عنوان انتخاب اول به جهت خرید کالا و تامین مواد اولیه می دانند.
خرید مستقیم از چین به تجربه بالایی نیاز دارد تا صرف زمان و هزینه برای شما به حداقل برسد و احتمال ضرر به کمترین میزان خود برسد. چه کسی می تواند اصالت کالای شما را تضمین کند و حفظ سلامت فیزیکی محصول از زمان ارسال در مبدا تا رسیدن به مقصد را تعهد دهد؟ به همین دلیل نیاز است که خرید خود از کشور چین را به بازرگانی ایجاب بسپارید و محصول خود را در داخل کشور یا هر نقطه دلخواه دیگر دریافت نمایید. دریافت کالا در کوتاه ترین زمان ممکن، با صرف کمترین هزینه و در مطمئن ترین حالت ممکن توسط بازرگانی ایجاب تضمین شده است.
راهنمای انواع روش های خرید از چین
به طور کلی سه روش برای خرید از چین وجود دارند که شامل خرید مستقیم از سایت ها و فروشگاههای چینی، خرید عمده کالا از چین و خرید از تولید کنندگان و تامین کنندگان در کشور چین است که به بررسی آنها می پردازیم:
خرید عمده از چین
اگر به عنوان تاجر در بازار ایران فعالیت کرده باشید و یا یک کسب و کار کلان یا خرد داشته باشید، به خوبی می دانید که خرید از چین صورت عمده و وارد کردن به کشور چقدر می تواند برای شما سودآور باشد. فرقی نمی کند که مواد اولیه از چین خریداری کنید یا محصول نهایی؛ ماده یا محصول موردنظر شما قطعا قیمت پایین تری از قیمت استاندارد جهانی دارد و عرضه کالا در بازار ایران می تواند سود خوبی را برای شما رقم زند. ضمنا خرید عمده از چین به لحاظ هزینه حمل و نقل برای شما بسیار به صرفه تر از خرید تعداد پایین یا به خرید صورت تکی کالا است؛ یک اصطلاح رایج میان تجار ایرانی وجود دارد که می گویند: کانتینر که داره میاد از چین، چرا خالی بیاد؟! این امر نشان از اهمیت و سودرسانی بالای کالاهای عمده برای خرید از چین، تحویل در ایران و عرضه در بازار دارد.
خرید عمده کالاها از چین با توجه به مسائل حقوقی و حمل و نقل دارای چالش های خاصی است. مرکز تجاری ایران و چین با نام بازرگانی ایجاب تمامی مراحل آن را برای شما ساده کرده است و محاسبه تعرفه گمرک برای واردات خرید عمده به کشور و دریافت تخفیفات گمرکی را به عنوان امتیاز ویژه به شما اعطا می نماید. با توجه به تجربه چند ساله حضور در بازار تجاری و صنعتی چین، بحث خرید کالا از چین و واردات آن به کشور برای مجموعه ما به یک امر روتین تبدیل شده است و در کمترین زمان ممکن با کمترین هزینه و بدون واسطه می توانید کالای موردنظر خود را درب منزل و یا محل کار خود دریافت نمایید. تحویل کالا به صورت درب به درب روشی است که در بازرگانی ایجاب صورت می پذیرد و اگر به این روش تمایلی ندارید نیز می توانید کالای خود را در گمرک ایران، کشورهای دیگر و به طور کل هر نقطه ای از جغرافیای جهان که شما به ما اعلام می کنید دریافت نمایید.
خرید از سایت ها و فروشگاه های چینی
چین با توسعه فروشگاه های چینی و عرضه مستقیم با تمام مشخصات به همراه تصاویر و ویدیوهای بررسی، امکان خوبی را برای خریداران فراهم کرد تا از هر نقطه جهان بتوانند مشخصات محصول خود را بررسی، قیمت آن را ملاحظه و اقدام به خرید کنند. بعضا پیش می آید که برای یک محصول بیش از یک تامین کننده در فروشگاه های اینترنتی چینی وجود دارد که این امر خرید از چین با قیمت رقابتی را برای شما به ارمغان می آورد.
۶ سایت برتر چینی برای خرید کالا (عمده فروشی و خرده فروشی)
خرید از علی بابا Alibaba (عمده فروشی)
شانزده هشتاد و هشت ۱۶۸۸ (عمده فروشی)
جوی بای Joybuy (عمده فروشی)
خرید از علی اکسپرس AliExpress (خرده فروشی)
تائوبائو Taobao (خرده فروشی)
و مید این چاینا Made-in-China (خرده فروشی)
هر کدام از این سایت ها کاربرد متفاوتی دارند که بسته به نوع محصول موردنظر شما یافتن تامین کننده و شروع مذاکره جهت خرید کالا مراحل متفاوتی دارد.
پیدا کردن تامین کننده مناسب، برقراری ارتباط با تامین کننده به زبان چینی و همچنین خرید از چین و دریافت کالا در ایران به خدماتی مانند سورسینگ کالا، حمل کالا از چین و مترجم زبان چینی نیاز دارد که بازرگانی ایجاب هر سه خدمت را برای شما به ارمغان آورده است.
خرید از تولید کنندگان و تامین کنندگان چین
این روش که عمدتا در صنعت استفاده می شود، به منبع یابی دقیق و حساس به دلیل ابعاد گسترده خرید و صرف بالای هزینه برای خرید کالا نیاز دارد و پیچیدگی بیشتری را نسبت به دو روش قبلی دارد. در این روش تامین کننده ای که انتخاب می شود حائز اهمیت است چرا که در صورت انتخاب مناسب، ارتباطی بین خریدار و تامین کننده یا ساپلایر برقرار می شود که تا سالیان سال می تواند خیال شما را از بابت عدم نیاز به انتخاب تامین کننده جدید راحت کند. مباحث حقوقی، عقد قرارداد و بازرسی کالا نیز در این روش به کار گرفته می شوند. گستردگی کالاها و محصولات چینی و بازار رقابتی در این کشور می تواند شما را هنگام منبع یابی دچار سردرگمی کند و تامین کننده ای را انتخاب کنید که هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ زمانی شما را دچار ضرر کند.
چرا تجار ایرانی به خرید کالا از چین علاقه مند هستند؟
چرا چین به اصلی ترین شریک تجاری ایران تبدیل شده است و چرا تجار ایرانی تا این حد به خرید و واردات کالا از کشور چین علاقه دارند؟ دلایل زیادی برای این کار وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را بررسی خواهیم کرد:
قیمت پایین کالاهای چینی
چین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جهان، به دلیل تولید انبوه کالا و دستمزد کم کارگران، میتواند کالاهایی با کیفیت بالا را با قیمتهای بسیار رقابتی ارائه دهد. به عنوان مثال، خودروهای چینی کیفیتی در حد و اندازه برندهای معتبر دنیا نظیر بی ام دبلیو و مرسدس بنز دارند اما قیمت نهایی و تمام شده این خودروها بسیار پایین تر هستند. این موضوع در بسیاری از موارد صدق می کند و شما می توانید با صرف هزینه کمتر، محصولی در تراز محصولات برتر دنیا دریافت کنید.
تنوع بالای کالاهای چینی
چین تنوع بسیار زیادی در تولید کالاها دارد؛ از لباس و کفش گرفته تا ماشینآلات و لوازم خانگی. این تنوع، به خریداران امکان میدهد تقریبا هر نوع کالایی که به آن نیاز دارند را پیدا کنند. مسلما تا بحال طنزهای بسیاری را در این زمینه شنیده اید؛ به عنوان مثال چین مهر از خاک تربت کربلا و تسبیح مکه و یا فرش اصیل کاشان را تولید می کند! این موضوع گزافه نیست و قدرت تولید کشور چین بسیار بالاتر از حد تصور است.
سفارشی سازی محصولات
بسیاری از شرکتهای چینی قادر به تولید کالاهای سفارشی هستند؛ یعنی می توانند کالای موردنظر شما را کاملا مطابق با نیاز و خواست شما تغییر دهند. آنها همچنین می توانند برند شما را روی محصولات درج کنند و این موضوع جهت واردات و جا انداختن محصول در کشور بسیار حائز اهمیت است. احداث خط تولید در چین نیز به همین جهت صورت می پذیرد.
حمل و نقل راحت تر
چین دارای شبکه حمل و نقل بینالمللی بزرگی است، بنابراین استفاده از خدمات حمل و نقل چین برای ورود کالا به ایران میتواند به صرفه و راحت باشد. چین هم فرودگاه های بزرگی دارد که برای حمل تجاری کالا مناسب هستند و هم بنادر بزرگی دارد که برای حمل دریایی کالا مناسب هستند. از طریق پروژه بزرگ ابتکار راه جاده نیز که بزودی توسط چین در وسعت بزرگ عملیاتی می شود، می توانید کالای خریداری شده از چین را به صورت زمینی به ایران وارد کرد.
روابط تجاری ایران و چین
روابط تجاری بلندمدت و پایداری بین ایران و چین وجود دارد که میتواند فرایند واردات کالا را تسهیل کند. چین هیچگاه در طول تاریخ به کشور ایران ظلمی روا نداشته و ایران هیچگاه مستعمره چین نبوده است. همواره روابط هر دو کشور سود دو جانبه داشته و تجار ایرانی نیز از این موضوع نفع برده اند.
محاسبه قیمت و پرداخت هزینه بهای خرید کالا از چین
فرقی نمی کند که با چه واحد پولی می خواهید هزینه خرید کالای خود را پرداخت کنید؛ به ریال ایران، به یوان چین، با انواع ارزهای دیجیتال… در بازرگانی ایجاب به هر صورتی که می خواهید می توانید هزینه کالاهای خریداری شده خود از کشور چین را بپردازید و آن را در ایران تحویل بگیرید. تبدیل واحدهای پولی برای راحتی شما در این مجموعه انجام می شود و شما را از درگیر شدن با صرافی و مراجع تبدیل واحدهای پولی خلاص می کنند.
اگر میزان هزینه کالای شما نیز از میزان عرف بالاتر بود، بهترین روش های پرداخت بانکی توسط متخصصان مالی بازرگانی ایجاب مشاوره داده می شود و خیال شما را از بابت انتقال هزینه کالا راحت می کنند. مجموعه بازرگانی ایجاب در ارتباطات گسترده با صرافی ها در داخل و خارج از کشور، می تواند به راحتی امر انتقال و پرداخت وجه را برای شما آسان کند.
بسته به مشخصات کالایی که می خواهید خریداری کنید شامل حجم، وزن، تعداد، روش حمل و نقل و زمان مدنظر شما برای دریافت کالا، محاسبه قیمت کالا می تواند متفاوت باشد. در نهایت نیز تعرفه کالا در گمرک اضافه می شود که در مجموع فاکتور نهایی هزینه را رقم می زنند. هزینه تمام شده نهایی شما شامل هزینه کالای درخواستی در مبدا که عمدتا به یوان هست + هزینه حمل و نقل و کارمزد و تعرفه ترخیص کالا از گمرک. در صورت نیاز می توانید درخواست خود را در بازرگانی ایجاب ثبت کنید تا هزینه نهایی برای شما تخمین زده شود. ضمنا مجوز ثبت سفارش کالا نیز برای شما دریافت می شود.
نحوه دریافت کالای خریداری شده از چین در ایران
اگر شما خودتان مایل به انتخاب روش ارسال باشید، می توانید از بین روش های حمل و نقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی یکی را انتخاب کنید. اگر می خواهید این کار را به ما بسپارید، ما بهترین روش را برای شما انتخاب می کنیم. واقعیت این است که بسته به کالای خریداری شده و زمان موردنیاز برای رسیدن به ایران، روش انتخابی متفاوت است. ضمن اینکه روش های سریع تر، هزینه بالاتری دارند و این مورد با شما مشورت می شود تا بهترین روش با کمترین هزینه و سریع ترین زمان برای شما انتخاب شود.
اگر به طور خلاصه بخواهیم به روش های متداول تحویل کالا در ایران اشاره کنیم، باید به استحضار شما برسانیم که اگر روش حمل و نقل هوایی را انتخاب نمایید، می توانید کالای خود را در فرودگاه امام خمینی و چند فرودگاه دیگر در شهرهای صنعتی دریافت کنید. اگر حمل و نقل دریایی را انتخاب کنید، گمرک بندرعباس و سایر گمرک هایی که نزدیک محل موردنظر شما هستند پذیرای کالای شما هستند و در صورت انتخاب سایر روش های حمل و نقل، متناسب با کالا مجرای ورودی مناسب به کشور به شما معرفی خواهد شد.
بدعت دریافت کالا به صورت درب به درب نیز در بازرگانی ایجاب ایجاد شد و شما می توانید همه مراحل خرید کالای خود از کشور چین و دریافت در ایران را تنها به صورت تلفنی پیش برده و کالای خود را به راحتی درب منزل یا محل کار خود دریافت کنید. همه این موارد به کالای خریداری شده شما بستگی دارد؛ یک کالا نیاز به پیگیری گسترده و ترخیص اختصاصی در گمرک دارد و یک کالا درب منزل شما ارسال می شود.
نکات مهم هنگام خرید کالا از کشور چین
عوامل زیادی وجود دارد که بر نحوه خرید اشخاص و شرکت ها از چین تأثیر می گذارد. همه این عوامل به ساختار، فرآیندها، رابط های قابل اعتماد و توجه به جزئیات مربوط می شوند:
رابط مورد اعتماد در خرید غیر مستقیم
توانایی برقراری ارتباط با کارشناسان و مدیران صنایع در چین، ارتباط با کارخانه و نظارت بر آن ضروری است. اگر زبان چینی بلد نیستید به سختی می توانید با چینی ها ارتباط بگیرید. درست است که چینی ها زبان انگلیسی نیز بلد هستند و برای تجارت از این زبان نیز استفاده می کنند اما اگر با زبان چینی با آنها صحبت کنید در نظر آنها ارزش بیشتری پیدا می کنید و احتمالا دور و کلک نیز کاهش می یابد. برای این امر می توانید از مترجم زبان چینی استفاده کنید.
مهارت های منبع یابی
قیمت گذاری: توانایی مذاکره در مورد قیمت در ایجاد یک فرآیند منبع یابی پایدار و تکرار پذیر بسیار مهم است. این امر به معنای تضمین بهترین هزینه اولیه برای هر واحد محصول و تعیین هزینه نهایی در حمل کالا از چین و انبارداری است.
مستندات مناسب: فرآیندهای ثبت سفارش باید اطمینان حاصل کند که شرایط خرید و شرایط پرداخت واضح و قابل درک است و نیازهای محصول و کیفیت تا حد امکان با جزئیات مستند شده است. برای انجام این کار، خریداران باید فاکتور خرید یا قرارداد امضا شده توسط سازنده و خریدار داشته باشند.
کیفیت: برنامه تضمین کیفیت با سیستمها، رویهها و پرسنل مشخص معین می گردد. برای اطمینان از مطابقت محصول، سفارش خرید باید دارای موارد زیر نیز باشد:
برگه مشخصات محصول (PSS) که تمام جزئیات محصول را فهرست می کند، شامل مواد، رنگ، اجزا و غیره.
برگه مشخصات بازرسی کالا (ISS) که جزئیات نحوه عملکرد محصول، نحوه انجام تستهای کیفیت و واکنش محصول به تست را نشان میدهد.
حداقل مقدار بازرسی کیفیت که توسط ISS مشخص شده است.
تحویل: همه محصولات باید هر بار در زمان مقرر به دست خریدار برسد و اگر در این زمان تاخیر صورت پذیرد، ممکن است کالا فاسد شود یا دیگر برای خریدار کارایی نداشته باشد.
قابلیت اطمینان و پیش بینی: جدول زمانی و روشی معتبر برای تحویل محصول مشخص کنید و اطمینان حاصل کنید که تامین کننده به آن پایبند است.
سرعت در بازار: گاهی اوقات سرعت ضروری است؛ مطمئن شوید که می توان انتظارات را برآورده کرد. هرچه فرصت زمانی کوتاهتر باشد، چالش خرید بیشتر است: خریداران به افراد برتر و منابع بیشتری برای ارائه محصولات در یک جدول زمانی فشرده نیاز خواهند داشت.
خطرات بالقوه جهت خرید کالا از چین و عرضه در بازار ایران
با توجه به تجارت رو به رشد و پیشرفت میان کشورهای مختلف، واردات از چین به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای جهانی، برای ایرانیان اهمیت خاصی پیدا کرده است اما خرید کالا از چین به این راحتی ها نیست و سر راه شما موانع زیادی وجود دارد که باید از آنها آگاه و مراقب این خطرات باشید:
کیفیت پایین محصولات: یکی از بزرگترین مشکلاتی که ممکن است در واردات از چین بوجود آید، کیفیت پایین محصولات است. برخی تولیدکنندگان چینی به دلیل کاهش هزینههای تولید، از مواد ارزان و ناکیفیت استفاده میکنند که ممکن است موجب کاهش کیفیت کالاهای وارداتی شود و این موضوع می تواند تجارت شما را تحت الشعاع خود قرار دهد.
مشکلات زبانی و فرهنگی: اختلافات زبانی و فرهنگی میتواند ارتباط و مذاکره با تامینکنندگان چینی را دشوار سازد. این موضوع میتواند منجر به سوءتفاهم، اشتباه در مشخصات محصول و حتی تأخیر در تحویل کالا شود. چینی ها اگر بدانند شما چینی بلد نیستید و یا چینی را به درستی صحبت نکنید، احتمال بیشتری دارد تا قوه زرنگی خود را فعال تر کنند! مترجم زبان چینی در اینجا برای شما اثربخش است.
تقلب و کلاهبرداری: مانند هر بازاری که در آن مبادلات مالی انجام میشود، خطر تقلب و کلاهبرداری در خرید و واردات کالا از چین نیز وجود دارد. برخی از فروشندگان غیرمعتبر ممکن است به جای ارسال کالاهای سفارشی، کالاهای تقلبی ارسال می کنند یا حتی هیچ کالایی ارسال نکنند. در این صورت سرمایه شما به باد می رود و این اصلا برای شما خوشایند نیست.
قوانین و مقررات گمرکی: قوانین گمرکی و مقررات واردات در هر کشور متفاوت است و ممکن است کالاهایی که از چین وارد میکنید با مشکلات گمرکی مواجه شوند. این مسأله میتواند منجر به تأخیر در تحویل کالا، جریمههای مالی و حتی ممنوعیت واردات برخی محصولات شود. گمرک ایران نیز مجرای سخت گیری جهت ورود کالاها به داخل ایران است و شما باید به قوانین گمرکی احاطه کاملی داشته باشید.
حمل و نقل: هزینههای حمل و نقل، زمان تحویل و امکان خرابی کالا در طول حمل ونقل از جمله مواردی است که باید در نظر گرفته شود. همچنین، انتخاب شرکتهای حملونقل نامعتبر میتواند منجر به تأخیر در تحویل کالا یا حتی از دست رفتن بستهها شود. انتخاب روش های حمل نظیر حمل هوایی از چین، حمل دریایی و حمل زمینی مطابق با کالای شما انتخاب می شود.
پشتیبانی پس از فروش: یکی دیگر از خطرات واردات از چین، فقدان پشتیبانی مناسب پس از فروش است. این موضوع میتواند در مواقعی که نیاز به تعمیرات گارانتی یا استفاده از خدمات پشتیبانی دارید، مشکلساز شود.
تضمین کیفیت و عدم وجود استانداردهای بینالمللی: عدم رعایت استانداردهای بینالمللی و نبود تضمین کیفیت محصولات چینی میتواند خطراتی را برای واردکنندگان به همراه داشته باشد.
جمع بندی
بازرگانی ایجاب به عنوان مرکز تجاری ایران و چین امکان خرید مستقیم از چین بدون واسطه و با کمترین هزینه را برای شما به ارمغان آورده است و به واسطه اعتماد شما بهترین شرکت بازرگانی خرید از چین لقب گرفته است. تمامی مراحل خرید کالای شما صفر تا صد توسط این مجموعه پیگیری می شود و محصول در سریع ترین زمان ممکن و با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی به محل موردنظر شما در ایران و سایر نقاط جهان ارسال می شود.
سوالات متداول
خرید از چین و تحویل کالا در ایران چقدر طول می کشد؟
ارسال کالا از چین به ایران بستگی به روش حمل و نقل انتخابی بستگی دارد. سریع ترین روش حمل و نقل، هوایی است که در ان سرعت ارسال کالا بسیار بالاست و پس از آن، سریع ترین روش حمل و نقل دریایی است. بسته به حجم میزان بار، زمان تحویل کالا برای شما محاسبه می شود اما مطمئن باشید که کمترین زمان ممکن را در بازرگانی ایجاب تجربه خواهید کرد.
چه کالاهایی را می توان از چین خرید؟
هیچ محدودیتی برای خرید کالا از چین به جز موارد ممنوعیت واردات کالا اعلامی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران و سامانه گمرک وجود ندارد.
بهترین روش خرید از چین کدام روش است؟
پاسخ به این سوال به نوع کالای موردنظر شما، خرد با عمده بودن خرید، سهل الوصول بودن سورسینگ و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد. متخصصان بازرگانی ایجاب با کسب اطلاعات لازم از شما، بهترین روش را به شما معرفی می کنند.
منبع :https://www.iranchinaejob.com/buy-from-china/
شورلت کوروت Z06 2023 رونمایی شد؛ هیولایی با ۶۷۰ اسب بخار قدرت
شورلت از هایپرکار کوروت Z06 2023 که به قدرتمندترین موتور V8 تنفس طبیعی در یک خودروی خیابانی مجهز شده رونمایی کرد.
هنگامی که «شورلت کوروت» (Chevrolet Corvette) C8 در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، عملکرد چشمگیری از خود نشان داد. در حالی که این خودرو با تیپ پایهی «استینگری» (Stingray) شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر مطابق با ZR1 در نسل قبلی داشت، میتوان تصور کرد که مدلهای بعدی چه قدرتی خواهند داشت. اکنون گام بعدی در زمینهی C8 موتور وسط با Z06 برداشته شده است. در واقع این یک گام نیست، بلکه یک پرش بلند است.
موتور LT6؛ بدون توربو اما قدرتمند
موتور LT6 با چیدمان V8 در نسل ۲۰۲۳ شورلت Z06، قدرت ۶۷۰ اسب بخار در دور موتور ۸۴۰۰ دارد که به گفتهی شورلت قویترین موتور V8 تنفس طبیعی جای گرفته در قلب یک خودروی خیابانی است.
این موتور ۵٫۵ لیتری V8 با بالا بادامک دوگانه (DOHC) یک پکیج تمام-آلومینیومی با مخزن خشک، میللنگ تخت و خط نهایی ۸۶۰۰ دور است که فقط ۲۰۰ دور بالاتر از اوج قدرت آن است. حتی حداکثر گشتاور ۶۲۳ نیوتن متر هم در دور ۶۳۰۰ ارائه میشود. این موتور قدرتمند مانند هیچ گزینهی دیگری که تا کنون برای کوروت ارائه شده نیست، مگر برای خودروی مسابقهای C8.R که خودش هم بر پایهی آن ساخته شده است و شتابگیری از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت Z06 را تنها در ۲٫۶ ثانیه ممکن میکند.
چنین قدرتی به هوای بیشتری هم برای خنک کردن نیاز دارد. عکسهای رسمی شورلت کوروت Z06 در نسل ۲۰۲۳ تغییرات ظاهری قابلتوجهی را نسیت به استینگری نشان نمیدهد اما یک چهرهی متفاوت در جلو دارد که هوا را به مبدل حرارتی مرکزی از ۵ مبدل حرارتی هدایت میکند.
برای تعادل و جابهجایی بهتر، این خودرو ۳٫۶ اینچ پهنتر شده است اما افزایش عرض همچنین باعث میشود تا هوای بیشتری به دریچههای جانبی وارد شود. در قسمت عقب هم یک سپر جدید وجود دارد که خروجیهای اگزوز چهارگانهی شناور Z06 را در خود جای داده است و طراحی آن چندان جلب توجه نکرده است. مهندسان دو سال تمام را صرف تنظیم دقیق لولههای اگزوز کردند تا اطمینان حاصل کنند که صدای آن متفاوت از هر خودروی شورلت کوروت دیگر ساخته شده تا کنون است.
شورلت کوروت، سریعترین خودروی برقی جهان
سیستم تعلیق و آیرودینامیک
قطعا موتور بینظیر این خودرو چیزی است که همه دربارهی آن صحبت خواهند کرد. اما مانند مدلهای قبلی Z06 این موتور تنها بخشی از معادلهی عملکرد خودرو است. بدنهی گستردهتر، به مهندسان شورلت امکان داد تا Z06 جدید را با بزرگترین چرخهایی که تا کنون در یک کوروت خیابانی استفاده شده مجهز کنند.
چرخهای ۲۰ اینچی در جلو از لاستیکهای سری ۲۷۵/۳۰ استفاده میکنند در حالی که چرخهای ۲۱ اینچی عقب با لاستیکهای سری ۳۴۵/۲۵ با ویژگی استیمرولر بهره میبرند. علاوه بر رینگهای عنکبوتی در تیپ استاندارد، شورلت هفت بستهی مختلف را برای طراحی چرخها عرضه کرده است.
سیستم تعلیق این هایپرکار از کالیبراسیون مخصوص Z06 در مقابل استینگری برخوردار است اما رانندگان همچنان گزینههای زیادی برای رانندگی در پیست یا مسابقات غیررسمی در اختیار خواهند داشت. ترمزهای عقب با روتورهای ۱۵ اینچی کمی بزرگتر هستند اما ترمزهای کربن سرامیکی اختیاری اندازهی آن را باز هم افزایش میدهد و به ۱۵٫۷ اینچ در جلو و ۱۵٫۴ اینچ در عقب میرسانند. این خودرو همچنین یک خودروی سرسخت محسوب میشود بهطوری که شورلت یک سقف جمعشوندهی سخت را بدون نیاز به مهاربندی اضافی برای آن عرضه کرده است.
از نظر آیرودینامیکی مدلهای استاندارد Z06 یک اسپلیتر جلو و یک اسپویلر متوسط در عقب به همراه یک فلپ ثابت قابل نصب دارند که شورلت آن را بهعنوان یک زبانهی کوچک در لبهی اسپویلر توصیف میکند. این ویژگی میتواند نیروی رو به پایین را افزایش دهد اما در این زمینه شاید پکیج آیرودینامیکی فیبر کربنی که Z06 را شبیه به برادر مسابقهای خود میکند، گزینهی بهتری باشد. این پکیج شامل یک اسپلیتر بزرگتر در جلو، کانارد در گوشههای جلو، خطوط زیر بدنه و بال بزرگی است که در نمونههای اولیهی استتار شده هم دیده شده بود.
همچنین امکان انتخاب بستهی عملکردی Z07 وجود دارد که همهی ویژگیهای قبلی را بههمراه چند جنبههای دیگر دریافت میکند. این بستهی آشنا گزینههایی مانند سیستم تعلیق EF7 را با کالیبراسیون Magnetic Ride Control 4.0 همراه میکند. همچنین از لاستیکهای فوق چسبندهی میشلن Sport Cup 2 R ZP بهره میبرد که بهطور خاص برای Z06 جدید توسعه یافتهاند. این لاستیکها را میتوان بر روی گزینههای مختلف چرخ از جمله چرخهای فیبر کربنی که حدود ۲۰ کیلوگرم از وزن Z06 را کاهش میدهند، سوار کرد.
به گفتهی شورلت جدیدترین خودروی این کمپانی میتواند تا ۱.۲۲g را در آزمایش اسکیدپد ۹۱٫۵ متری تحمل کند و به ۳۲۶۵ نیوتن نیروی رو به پایین در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. راننده همچنین چند گزینهی اضافی در اختیار خواهد داشت که در درجهی اول در تیپهای فیبر کربنی و تیپ جدید طراحی داخلی «آدرنالین سرخ» (Adrenaline Red) ارائه میشود.
منبع :دیجی کالا مگ
یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی/ این گروه مشمول یارانه تشویقی شدند + شرایط دریافت
علیرضا عسگریان در تشریح این خبر اظهار داشت: خوشبختانه دهکهای ششم و هفتم نیز به طرح جدید کالابرگ الکترونیک اضافه شدند.
وی افزود: با افزودهشدن این دو دهک افزایش چشمگیری در جمعیت مشمول طرح جدید کالابرگ الکترونیک خواهیم داشت و جمعیت تحت پوشش از ۴۱ به ۶۱ میلیون نفر افزایش مییابد که بدین ترتیب بیش از ۸۰ درصد مردم کشور مشمول طرح جدید کالابرگ میشوند.
عسگریان با بیان اینکه شرایط استفاده از کالابرگ همانند گذشته است، توضیح داد: اگر هر فردی ۲۰۰ هزار تومان از یارانهاش را خرید کند، ۱۲۰ هزار تومان به وی مبلغ تشویقی تعلق میگیرد.
وی ادامه داد: مبلغ یارانه برای افراد بین دهک اوّل تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و یارانه دهک چهارم تا هفتم نیز به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان است که در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومانی افراد از مبلغ یارانه، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان تشویقی به آنان تعلق میگیرد.
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: مردم میتوانند با نصب برنامه کاربردی «شما» به آن رجوع کرده و از نزدیکترین مغازه محل خود خرید کنند و از مبلغ تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی بهره ببرند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۴۵ هزار مغازه در سراسر کشور تجهیز شده و ۲۰ هزار مغازه در صف برای پیوستن به این طرح هستند و در صورت استقبال وارد این طرح میشوند.
عسگریان اظهار داشت: طرح ملّی کالابرگ الکترونیک سادهترین و سهلالوصولترین برنامه برای مردم است تا خرید آسانی داشته باشند.
وی اظهار امیدواری کرد که مردم نهایت بهرهبرداری را از این طرح نمایند چرا که متعلق به خودشان است.
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون تأکید کرد: طرح کالابرگ الکترونیک کاملاً اختیاری است و هر شخص هر مبلغی را که بخواهد میتواند استفاده کند.
منبع: خبرانلاین
رونق تاناکورا در فصل پائیز و در خزان معیشت
عدم استقبال مردم از پوشاک و مصنوعات چرم ایرانی باعث شده که بیشتر فعالان این حوزه شغل خود را تغییر دهند. طوریکه مسئولان برگزاری سه نمایشگاه پوشاک، چرم و نساجی تصمیم گرفتند امسال در یکدیگر ادغام شوند تا بتوانند غرفههای خود را اجاره دهند.
بازار انحصاری، رکود و کاهش قدرت اقتصادی مردم عواملی اصلی عدم استقبال مردم از مصنوعات پوشاک، صنایع نساجی و چرم داخلی است.
تنش در نشست خبری مدیرکل نساجی
نظر محسن گرجی، مدیرکل وزارت صمت، درباره وضعیت صنعت نساجی متفاوت است و اتفاقا وضعیت نساجی را خوب میداند. اختلاف نظری که در نشست خبری یکشنبه خود را نشان داد. در حین برگزاری این نشست پس از آنکه گرجی از رشد صنعت نساجی و کاهش قاچاق خبر داد، مسئولان برگزاری نمایشگاه و اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک و نساجی با وی درگیری لفظی پیدا کردند و از طرف دیگر یکی از مدیران اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم مصنوعی نیز به صورت تلفنی از اظهارات گرجی انتقاد کرد. این در حالی بود که گرجی فقط با لبخند نظارهگر انتقادهای مطرحشده بود.
در حالی که اختلاف بین تولیدکنندگان پوشاک، نساجی و چرم با وزارت صمت شدت گرفته، مردم به سراغ کالاهای استوک و دست دوم کشورهای دیگر رفتند. به عبارتی بهرغم ممنوعیت واردات پوشاک خارجی قشری از مردم با این استدلال که کالای استوک و دست دوم خارجی از کالای ایرانی بهتر است از هزینه کردن برای پوشاک و چرم ایرانی خودداری کنند.
اگر یک روز عصر از میدان ولیعصر تهران به سمت میدان فاطمی پیاده حرکت کنید شدت این استقبال را خواهید دید؛ در حالی که دو چهار راه پایینتر یعنی حد فاصل جمهوری تا انقلاب، تولیدکنندگان ایرانی حسرت بازار دستفروشان لباسهای استوک را میخورند که با اجاره موزایک از ماموران شهرداری پیاده روهای ولیعصر را مال خود کرده اند.
حسین افتخاری عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع نساجی در خصوص رونق بازار پوشاک و مصنوعات چرمی استوک و دست دوم گفت:بخش زیادی از استقبال مردم از اینگونه کالاها مربوط به شرایط اقتصادی است به هر حال باید قبول کنیم که اکثریت مردم قدرت خرید سالهای قبل را ندارند و این در خرید پوشاک کاملا مشخص است فلذا ما پیشنهاد دادیم که سازوکاری برای فروش اقساطی در نظر گرفته شود تا تولیدکنندگان بتوانند سرپا بمانند اما هیچ نهادی حاضر به همکاری نشد.
تفاوت پوشاک تاناکورا و استوک
وی ادامه داد:اکنون دو نوع کالا داریم ،کالای استوک که اصطلاحا کالایی است که خارج از سفارش تولید شده و یا از مد افتاده و یا دارای ایرادات سطحی است که بیشتر از بنگلادش و چین وارد کشور می شود. کالاهای دست دوم یا تاناکورا نیز به پوشاکی می گویند که دست دوم است که برخی از آنها برند هستند به طور مثال یک کفش مارک که قیمت اصلی آن 15 میلیون است به قیمت 2.5 میلیون عرضه می شود که محل ورود آنها از سیستان و بلوچستان و مرزهای غربی کشور است.
افتخاری تصریح کرد: عدد دقیقی در مورد سهم این کالاها در بازار وجود ندارد وزارت صمت عدد 3.5 میلیارد را اعلام کرده و ستاد مبارزه با قاچاق کالا عدد کمتری را اعلام می کند، اما مشخص است که اراده ای برای مبارزه با این کالاهای استوک و دست دوم وجود ندارد، فعالان این حوزه این پوشاک را به صورت کیلویی به یک دهم قیمت خریداری می کنند و در اینجا به صورت دانه ای به فروش می رسانند و سود بسیار خوبی می برند.
اظهارات این فعال صنفی در حالی است که پس از گشایش نسبی که در برجام حاصل شد و با حضور برخی برندهای خارجی در ایران به صورت رسمی، به خصوص شرکت های ترک ،تولید پوشاک کشور به تکاپو افتاد و نسل جدید با شناخت سلیقه جامعه و استفاده از هنر ایرانی و طراحی توانست سهمی از بازار پوشاک هر چند اندک کسب کند. اما انحصار گراها با اسم رمز حمایت از تولید ایرانی ،انحصار را در بازار ایجاد کردند زیرا پیش از این توانسته بودند با همین شعار در خودرو ، لوازم خانگی ،آرایشی و بهداشتی به هدف خود برسند.
نان شیرین انحصار برای برخی صنایع
علی رضا ملک پور رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم مصنوعی ایران در سال 94 که گشایش های اقتصادی حاصل شده بود و برجام نیز امضا شده بود در مصاحبه با فرصت امروز از رکود شدید در بازار می گوید و حتی به دولت پیشنهاد می دهد که از هیچ تولید کننده ای برای اجرای طرح در صنعت چرم حمایت نکند زیرا ظرفیت در این حوزه تکمیل شده است
اما 5 سال بعد در ماه های آخر سال 98 که واردات ممنوع شده بود در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم از حضور 50 کارخانه تولیدی در این صنعت خبر می دهد و خواهان تخصیص ارز بیشتر برای تامین مصنوعات بازار چرم هستند.
اما امروز بهرغم ایجاد بازار انحصاری در حوزه پوشاک و نساجی و مصنوعات چرمی تولیدکنندگان در وضعیت خوبی نیستند. نمایشگاه امپکس که درسالهای قبل یکی از بزرگترین نمایشگاه های کشور با حضور شرکت کنندگان خارجی بود امسال با عدم استقبال مواجه شد و مدیران مجبور شدند که نمایشگاه خود را با پوشاک و نساجی که آنها نیز از وضعیت مشابه رنج می بردند ادغام کنند.