چگونه می توان کارشناس جذب مشتری شد؟
اگر من بتوانم این کار را انجام دهم، می توانید این کار را انجام دهید
من حرفه خود را به عنوان یک “مرد محصول” آغاز کردم. اما حدود 4 سال پیش متوجه شدم که محصول یک قطعه کوچک از پازل راه اندازی است. با توجه به اینکه چگونه محصولات رو به رشد بود، جذاب شدم. بنابراین، سفر من به رشد یادگیری و کسب مشتری آغاز شد.
من یک مدرک از دانشگاه میشیگان (برو آبی، بله!)، اما نه در بازاریابی. من کاملا خودم آموخته ام به عنوان یک نتیجه از یادگیری من، من چندین شرکت سرمایه گذاری شده توسط سرمایه گذاران رده 1 سرمایه گذاری کرده ام، بازاریابی VP Market Marketing و CMO را آغاز کرده ام، محصولات مصرفی را به میلیون ها کاربر فعال روزانه افزایش داده ام و بسیاری دیگر را در مورد رشد مشورت کرده ام / مشاوره کرده ام.
من اینجا نیستم که لاف بزنم نکته من این است که اگر من بتوانم این کار را انجام دهم می توانم آن را انجام دهم و می خواهم راهنمایی ها و درس های آموخته ام را به اشتراک بگذارم.
از کجا نمی توان خرید کالایی را یاد گرفت
اولین چیزی که اول است اجازه دهید هوا را بر روی چند مورد روشن کنم تا زمان خود را هدر ندهید.
1. هیچ یک دوره ی یک جانبه / منبع وجود ندارد که همه چیز را به شما آموزش دهد. بنابراین جستجو را برای یکی متوقف کنید
2. شما بازاریابی دیجیتال و کسب مشتری در کالج را یاد نمی گیرید. قلمرو بازاریابی دیجیتال بسیار سریع تغییر می کند و سرعت تغییر سریع است. دانشگاه ها / دانشکده ها برای تطبیق بسیار کند هستند. برخی از چیزهای بنیادی که از دوره های کالج دریافت می کنید وجود دارد (که من آن را پوشش می دهم)، اما حتی کسانی که می توانید در مکان های دیگر سریعتر و ارزان تر دریافت کنید.
رفتن به کالج صدمه نمی زند اما سیستم آموزش و پرورش ما، ساده و ساده، چیزی را آموزش نمی دهد تا مردم را در محیط کاری پرورش دهد. پر کردن شکاف بین آنچه که در کالج یاد می گیرید، و مهارت هایی که شما را در محیط کاری می سازد، به نفع شماست!
3. شما به طور انحصاری به تماشای / خواندن دوره های بی پایان و وبلاگ ها تبدیل نخواهید شد. در برخی موارد شما فقط باید پرش کنید و دست های خود را کثیف کنید. بیشتر در مورد این بعد.
4. گواهینامه ها دروغ می گویند. شما احتمالا به یک دسته از دوره های آنلاین متعهد می شوید که گواهینامه Google Adwords یا گواهینامه برای رسانه های اجتماعی یا «گواهینامه برای xyz schmuck» را امتحان کنید. آنها را نادیده بگیرید. گواهینامه ها به هیچ وجه ارزش ندارند و شما می خواهید به پرداخت حق بیمه پایان دهید. من همچنین متوجه شده ام که این دوره ها اغلب بدتر از سایر مواد خارج از آن هستند.
بهترین کارفرمایان در بازار امروز، در مورد این گواهینامه ها تردید ندارند. آنها می خواهند نمونه هایی از آنچه شما انجام داده اید را ببینند، به همین دلیل است که من در مورد چیزی که برای آزمایش به آن نیاز دارم، بسیار مهم است.
برنامه یادگیری - شکل خود را مانند یک “T”
جهان بازاریابی دیجیتال امروز بسیار بزرگ است. آسان است برای غرق شدن. داشتن یک برنامه و مسیر مهم ترین بخش است. من سعی کردم که تا آنجا که امکان دارد راه را ساده کنم. سه لایه وجود دارد:
1. لایه پایه
این موضوعات خاص غیر بازاریابی هستند که پایه ای را برای ساختن از آن فراهم می کنند. اشخاصی که در لایه پایه قرار دارند در سراسر موضوع در دو لایه بعدی استفاده می شوند.
2. بنیاد بازاریابی
اینها موضوعات بازاریابی هستند که باید بدانید که در تقریبا هر کانالی که استفاده می کنید استفاده می شود.
3. تخصص کانال
لایه سوم جایی است که شما باید برخی از گزینه ها را انتخاب کنید. کانال ها روش های مختلفی هستند که می توانید به مخاطبین خود برسید. تقریبا غیرممکن است که متخصص در تمام کانال های بازاریابی آنلاین شوید و تاریخ آخرین تغییرات را داشته باشید. هر کانال علاوه بر کانال های جدیدی که در حال ظهور است، به سرعت باورنکردنی تغییر می کند.
به همین دلیل است که یک برنامه یادگیری را توصیه می کنم که خود را به عنوان “T” شکل می دهد [نگاه کنید به تصویر زیر]. با دانستن اصول اولیه، از جمله مزایا و معایب بسیاری از کانال ها، گسترده شوید. سپس انتخاب کنید که واقعا در کانال های چندگانه عمیق بمانید. متخصصین در بسیاری از محیط های کاری بی فایده هستند. به عنوان یک متخصص در مناطق خاص، شما قادر خواهید بود یک نام تجاری را در اطراف خود بسازید و از جمعیت کنار بیایید.
1. ترجیحات و مهارت های شما
فکر کنید در مورد نوع فردی که هستید و در آن قوی تر هستید. بعضی کانال ها نسبت به مهارت های خلاق (به عنوان مثال بازاریابی محتوا، اجتماعی و غیره) بیشتر متمرکز می شوند. بعضی از آنها بیشتر متمرکز شده اند (به عنوان مثال رشد ویروسی، پرداخت سود، و غیره). کانال نزدیک به نقاط قوت و احساسات شماست، شانس بیشتری برای تبدیل شدن به متخصص در آن کانال. من شخصا بیشتر از یک نفر هستم. بنابراین من تمایل به رفتن به عمیق در خرید پرداخت و مکانیزم ویروسی است.
2. شرط بندی در یک کانال تازه در نظر بگیرید
اگر شما فقط شروع کار حرفه ای بازاریابی دیجیتال خود را کرده اید و سالها پیش از شما پیش رفته اید، من به شدت پیشنهاد می کنم به کانال های در حال ظهور توجه داشته باشید. چهار سال پیش کانال های در حال ظهور بازاریابی فیس بوک و محتوا بود.
اگر یکی از بازیکنان اولیه در یک کانال جدید است که محبوب شود، کار شما را تسریع خواهد کرد. در اوایل موقعیت خود را به عنوان “متخصص". برای یک دوره زمانی در حالی که صنعت به دست آوردن، عرضه پایین خواهد بود، اما تقاضای بالا از مردم مانند شما وجود دارد. این شما را در جایگاه بسیاری از گزینه ها با اهرم مذاکره قرار می دهد.
امن ترین شرط بندی این است که دو کانال را انتخاب کنید تا عمیق تر شوید. یک کانال ثابت شده که شما می دانید برای مدت زمان (Search، Content Marketing، و غیره) به علاوه یک کانال در حال ظهور خواهد بود.
برخی نکات عمومی
قبل از اینکه من به تمام قطعات مختلف شیرجه بزنم، در اینجا برخی نکات کلی در مورد یادگیری شما شروع می شود.
چیزی برای آزمایش با
در یادگیری بازاریابی دیجیتالی، هیچ چیز ارزشمندتر از دست در تجربه است. دوره هایی که من لیست خواهم کرد مفید است. اما واقعا واقعا از شما می خواهم یک محصول یا شرکت را پیدا کنید تا آنچه را که در دوره های خود می آموزید، امتحان کنید. شاید شما در حال حاضر در یک شرکت هستید. اگر نه، داوطلب به عنوان یک کارشناس در جایی. یا از خودتان (از طریق وبلاگ، وب سایت کوچک، و غیره) به عنوان آزمایش استفاده کنید.
یادگیری از دیگران
یکی از بهترین چیزهایی که می توانید انجام دهید این است که دنبال سایر بازاریابان عالی که محتوای آنلاین را تولید می کنند. در اینجا یک لیست از فقط برخی از بچه ها است که من دنبال:
اندی جونز، نوح کگان، اندرو چن، رند فیشینک، آینهاش کوشیک، دیو مک کلور، هیتن شاه
آه آره، فراموش نکنید که به دنبال من نیز باشید :)
یاد بگیرید از شرکت های دیگر
هنگامی که کانال هایی را که می خواهید عمیق تر انتخاب کنید، انتخاب کنید، چند شرکتی را معرفی کنید که در این کانال ها واقعا خوب عمل می کنند. دنبال کردن تاکتیک های خود را مانند یک هویچ دنبال کنید. برای مثال، در بازاریابی محتوا، من به شرکت هایی مانند موس، Hubspot، KissMetrics و Buff توجه خواهم کرد. از ابزارهایی برای تحقیق و دنبال کردن استراتژی آنها مانند ابزار تحقیق Moz، Followerwonk، SEMrush، WhatRunsWhere و SocialCrawlytics استفاده کنید.
یک کتاب ضایعات نگه دارید
نه، دوست ندارم که مادرت با عکس های برهنه تو به عنوان یک کودک باشد. یک مجموعه دیجیتالی از نمونه ها و منابع دیگر شرکت هایی که الهام بخش و ایده های خود را ارائه می دهند را نگه دارید. من از evernote استفاده می کنم و هر بار که من یک ایمیل بزرگ بازاریابی، صفحه فرود، آگهی خلاق، گرافیک اطلاعات، روی تکنیک سوار شدن، و غیره، و غیره می روم، آن را ذخیره می کنم و آن را در Evernote سازماندهی می کنم. به این ترتیب وقتی که من یک کمپین جدید ایمیل در جاده ها طراحی می کنم، من ایده ها و نمونه های متعددی برای اشاره به آن دارم.
لایه پایه
لایه پایه موضوعاتی هستند که خاصیت بازاریابی نیستند، اما پایه ای ضروری از دانش برای ساختن را فراهم می کنند. در هیچ نظم خاص …